Egészség

Védd magad!

2020. március 23.
Néhány példa immunrendszerünk védelmére
Védd magad!

• Kasvirág- (Echinacea)-tea fogyasztása 2-3 hétig.
• C-vitamin (aszkorbinsav) citromlével és almalével 1-2 hétig.
• Sárgarépa- és céklalékúra 3 hétig. Tapasztaljuk, hogy jobb lesz a keringés, energiával töltődünk fel, szebb lesz a bőrünk, javulhat a látásunk.
• Pirosszőlő-magőrlemény 2-3 hétig gyümölcsturmixba keverve.
• Homoktövislé fogyasztása 2-3 hétig (vízzel hígítva).
• Propolisz, méhpempő 2-3 hétig, kiváló immunerősítő.
• Búzafűlé 2-3 hétig.


• Hideg-meleg váltófürdővel való zuhanyozás.
• Amilyen egyszerű, olyan hatékonyan megerősíti a szervezetet a vízivás. Minden tíz percben fogyasszunk el egy pohár vizet, egy órán keresztül. A vizet kiválthatjuk natúr gyógyteával is. Nagyon hatékony immunerősítők a kasvirágból, a La Pachóból, a ginzengből, a gyömbérből, a borsmentából, az oregánóból és a rozmaringból készült gyógyteák.
• Mértékletesen mozogjunk 20-30 percen keresztül. A mozgás hatására megnövekedik a fehérvérsejtek száma és aktivitása. A vérvétel is kimutatja,hogy a fehérvérsejtek száma 50%-kal is megnövekedhet a mozgás hatására. Fontos, hogy nem szabad gyorsan, intenzíven futni, az ugyanis inkább lecsökkenti testünk energiáját.
• A napozás is fontos tényező, a napsugarak ultraibolya sugárzása megöli a mikroorganizmusokat és serkenti az immunrendszer működését. Ezt a gyógymódot tiszta, napsütéses napokon tudjuk gyakorolni, akkor fejti ki ugyanis a legjobban a hatását.
• Fontos része az immunerősítésnek a pihenés. Próbáljunk minél többet aludni, vagy legalábbis csukva tartani a szemünket. A becsukott szem az agyat és az elmét egyaránt pihenteti. A szem behunyásának pillanatában átáll az agy a gyógyító ritmusra, amelynek rögtön vége szakad, amint a szemünket kinyitjuk. Ez a ritmus tulajdonképpen megtisztítja az agyat a „negatív töltésektől”. A szemek aktivitása késlelteti a regenerálódást, és a negatív befolyásoktól való megszabadulást.
• Töltsünk minél több időt kint, a szabadban, lélegezzünk  mélyeket, ezáltal is erősíthetjük immunrendszerünket.

• A megfelelő immunműködéshez elengedhetetlen az optimális bélflóra. Ezt biztosíthatjuk a különböző, patikákban kapható probiotikumok segítségével. Vannak növényi eredetű hatóanyagokat tartalmazó készítmények is (pl. bíbor kasvirág), melyek szintén támogathatják az immunrendszer egészséges működését. Ezek általában nem specifikus immunstimulánsok. A növények présleve számos immunológiai aktivitással rendelkező anyagot tartalmaz, melyek hatása főleg a makrofágok aktiválásán, különböző citokinek termelésén és a limfocitaszám növelésén alapszik.
• Nem létezhet erős immunrendszer változatos és egészséges étrend nélkül. Nem lehet eléggé hangsúlyozni a sok zöldség és gyümölcs, a teljes értékű gabonák és magvak fogyasztásának fontosságát, a tejtermékek és a húsfélék drasztikus csökkentésének (elhagyásának) fontosságát, különös tekinte el a világszerte szaporodó állatbetegségekre. 

• A napi, kellő mennyiségű folyadékbevitel is elengedhetetlen. Ha mindezekre odafi gyelünk, akkor elkerülhetjük azt, hogy immunrendszerünk legyengüljön.
Eleki Életmódközpont
(36-20/235-6428; www.elekieletmodkozpont.hu)

 

A C-vitamin fontos szerepet játszik az immunrendszer működésében.

Bár vírus- és baktériumellenes hatása is bizonyított, fő hatását az immunrendszeri működés fokozásán keresztül fejti ki. Növeli a fehérvérsejtek számát, fokozza működésüket, ezenkívül emeli a vírusfertőzés, valamint a rákbetegség leküzdésében fontos szerepet játszó interferon szintjét a vérben, és fokozza a csecsemőmirigy (thymus) működését is. A C-vitamin számos pozitív hatása között tartjuk számon azt is, hogy segíthet a fertőző betegségek megelőzésében, illetve legyőzésében. A citrusfélék immunerősítő hatásait is érdemes megemlíteni. Vírusölő, fertőtlenítő tulajdonságai miatt érdemes minél több citromot fogyasztani. Vitathatatlan, hogy a szervezet vitaminigénye betegségek idején megnövekszik.

Nincs ez másképp a C-vitaminnal sem! Feltételezhető, hogy azok, akik megelőzés szempontjából nagyobb dózisban szednek C-vitamint, kisebb valószínűséggel fertőződnek meg. Ezért az, amit mindenki megtehet, hogy felkészíti szervezetét, valamint csökkenti a vírus terjedésének esélyét! Vizsgálatok kimutatták, hogy a C-vitamin védelmet nyújthat – különösen az időseknek – a légzőszervi megbetegedésekkel szemben, mivel gátolja a hisztamin felszabadulását, és nagy mennyiségben megakadályozhatja az allergének (pl. virágpor, állati szőr) kiváltotta gyulladáskeltő anyagok hatását a szervezetben. Több vizsgálat szerint a C-vitamin segít
megelőzni és gyógyítani az asztma tüneteit is. Jó forrásai a csipkebogyó, a citrusfélék és az ezekből készült gyümölcslevek, az étkezési paprika, a feketeribiszke, az eper, a brokkoli és az egyéb zöldségfélék.

 


Képgaléria



Magazin

Megjelent március 20-án.

Ízelítő a tartalomból

Fizessen elő magazinunkra!

12 hónapra

4000 Ft

(postaköltséggel együtt)

Szeretnék előfizetni
Kiadványaink
Soós Attila: Reménység a veszteségben
A szeretet himnusza
A belső szobában
Barátom, Jézus
Barangolások a szív országában
Előzd meg a hátfájást DVD